Brandstof besparende vitaliser - Cosino Carburante - Leliveld
Brandstof besparende vitaliser - Cosino Carburante - Leliveld
2 Reviews | Review toevoegen
De brandstofvitaliser optimaliseert brandstof (benzine of diesel). Daardoor kunnen de brandstofmoleculen een betere verbinding aangaan met de zuurstofmoleculen in het brandstofmengsel.

Verzendkosten

€ 0,00

€ 219,00
Prijs per stuk

Voorraad : 3

Aantal: 
Bestellen
 

Heeft u een vraag over dit product?

Stel ons uw vraag

Brandstof besparende vitaliser - Cosino Carburante - Leliveld

Voordelen

  • Minder brandstofverbruik door optimale verbranding

  • Hoger koppel dus meer trekkracht bij lagere toeren

  • Vermogen van de auto neemt toe

  • Minder slijtage aan de motor

  • Auto trekt sneller op

  • Beter voor het milieu, minder uitstoot en voor oudere auto’s geen roetfilter meer nodig

  • Motor loopt soepeler dus minder geluid en trillingen

  • Geen onderhoud, gaat levenslang mee

Technische gegevens

  • lengte 12 cm

  • wordt geleverd met twee 15 mm knelkoppelingen en twee koppelingen naar  keuze, 6, 8 of 10 mm slangenbuis

  • installatie kan via uw eigen garage

Werking

De brandstof besparende vitaliser optimaliseert brandstof (benzine of diesel). Daardoor kunnen de brandstofmoleculen een betere verbinding aangaan met de zuurstofmoleculen in het brandstofmengsel. Feitelijk geeft de vitaliser de brandstof een hogere energiewaarde.
Daardoor vindt een volledigere verbranding plaats en neemt het vermogen van de auto toe. Ook is het vermogen zowel bij lage als hoge toeren stabieler.
 

Effecten

Het gevolg is dat de auto een hoger koppel krijgt, de trekkracht bij lagere toeren neemt toe en u kunt dus eerder schakelen. De motor loopt zuiniger, zelfs met een sportieve rijstijl.
Door de betere verbranding is er minder uitstoot van CO2 bij benzine en roet bij diesel.

Betere verbranding = lager toerental = langere levensduur motor

Neem contact op als u meer informatie wilt, onder andere met betrekking tot de installatie.
 

Verschillende ervaringen:

Ik heb (destijds) zelf de proef op de som genomen met mijn VW polo 1.3 liter benzine en eerst eens 7 tanken bijgehouden, waarbij het gemiddeld verbruik per liter 14,19 km was. Vervolgens heb ik de brandstofvitaliser laten monteren en heb ik gemiddeld 1,29 km per liter langer kunnen rijden, wat neerkomt op een besparing van 9,09%.
Omdat ik voorzichtig ben met claims stel ik voor om uit te gaan van een besparing van 5% bij benzine-auto's en 8% bij diesel. 

Berekening: 15,48 - 14,19 = 1,29, 1,29 : 0,1419 = 9,09%
 
Benzineverbruik auto aantal kilometers per tank

Zonder vitaliser:


38,5 liter 510 km
37.69 liter 571 km
44,03 liter 643,1 km
41,29 liter 566 km
33,28 liter 477 km
42,5 liter 601

3368,1 = 237,29 liter = 14,19 km

Met vitaliser:

34,37 liter 557,6 km
39,43 liter 610,4 km
34,36 liter 520 km
34,08 liter 501 km
34,02 liter 540 km
38,11 liter 596 km
33,9 liter 520 km
34,5 liter 545 km
40,03 liter 607 km

322,8 liter  4997 km = 15,48 km

Jay Uijttewaal, eigenaar Heerlijk Water

Vrachtwagens

Een bijzonder effect van de Leliveld vitaliser is de brandstofbesparing in de auto. Jan van Tolij van Van Tolij Transport uit Oudleusen heeft met dezelfde rijstijl een besparing van 10% op zijn dieselverbruik gerealiseerd nadat hij een vitaliser in zijn brandstofsysteem monteerde. “Normaal reed ik altijd 1:2,7 maar met de vitaliser rijd ik met dezelfde rijstijl 1:3. Ter controle haalde ik hem er weer af en toen reed ik weer 1 op 2,7.”
 
Iemand die na kennismaking met de brandstofvitaliser zijn ervaring deelde:

Beste vrienden, vriendinnen,
Bij dezen wens ik jullie de Leliveld brandstofvitaliser voor te stellen die ik gemonteerd heb op mijn auto en reeds 3 à 4000 km heb getest. Mijn voornaamste bevinding is dat mijn auto ongeveer 0,5 liter per 100 km zuiniger (7 à 8 % ) is geworden. Ik heb een nieuw zuinigheidsrecord gevestigd (5,63 liter diesel per 100 km voor een 2500 cc motor van 14 jaar oud). De vitaliser kan ook op benzinemotoren aangesloten worden.
De kostprijs bedraagt € 229 (+ € 40 montagekosten in de garage).

Dit bespaart mij ongeveer € 126 aan brandstof per jaar (18000 km/ jaar). In een kleine twee jaar is de vitaliser dus terugverdiend en elk jaar dat ik leef heb ik € 126 winst aan minder uitgaven voor brandstof. De vitaliser gaat levenslang mee en kan dus overgezet worden in een volgende auto. De vitaliser kan ook op de toevoerleiding van een ketelbrander op stookolie gemonteerd worden.
Het tweede voordeel dat ik zeer duidelijk waarneem is dat mijn auto meer trekkracht heeft (als ik een andere auto wil inhalen is dit een voordeel). Ook merken ik en mijn vrouw heel duidelijk dat de motor veel zachter loopt  (langere levensduur motor).
Volgens de garage stoot de auto tot 70 % minder schadelijke uitlaatgassen uit. Goed voor het milieu, voor jou en voor iedereen die de uitlaatgassen inademt. Ook voordeel op de autokeuring.

 

Installatie brandstofvitaliser

De brandstof besparende vitaliser wordt met de brede kant naar de brandstofaanvoer toe geplaatst, achter een eventueel brandstoffilter en met de smalle kant naar de carburateur of injectiepomp.

 

De brandstof besparende vitaliser wordt standaard geleverd met twee 15 mm knelkoppelingen (zie foto vitaliser).
Indien u de vitaliser aansluit op een 15 mm brandstofslang kunt u de vitaliser hiermee laten monteren.
Omdat de meeste brandstofslangen dunner zijn, worden er standaard twee koppelingen meegeleverd met een verloop van 15 mm naar van, 6 of 8 mm slangenbuis (zie foto rechts).
Nadat de brandstofslang om de buis is geschoven dient deze stevig aangeklemd te worden met slangklemmen.
De dikte van de buis van de vitaliser is 12 mm (binnenzijde).

Door wie?

U kunt het beste een garage in de buurt zoeken die met u meedenkt. Vraag van tevoren even na of meet zelf even op wat de dikte van uw brandstofslang is.
 
Installatie gebeurt op eigen risico

 































 

Verzending

  • Dit product heeft normaal gesproken een levertijd van 1 à 2 werkdagen.
  • Verzending is gratis.

De brandstof besparende vitaliser vitaliseert de brandstof waardoor de brandstofmoleculen (diesel of benzine) een betere verbinding kunnen aangaan met de zuurstofmoleculen in het brandstofmengsel.

Sorteren op:

Review toevoegen
hans de beer - 14-10-2021 06:27

Eerste ervaringen met dit experiment. De vitaliser laten monteren in een Honda Civic 1.5 VTEC die normaliter bij gemengde ritten rond de 1:17 verbruikt.
De motor draait inderdaad mooier rond bij lagere toerentallen. Normaliter voel je lichte trillingen vanaf 1500 toeren, na montage zijn die weg.
In de eerste 3 dagen de auto 4 x gestart met koude motor en 3 superkorte ritjes van ±3 km en 1 van ruim 100 km was het verbruik 1:26.
De eerste indruk is dus dat de vitaliser inderdaad werkt.

D. van Geenen - 23-06-2016 11:11

Sinds het gebruik van de brandstof vitaliser merk ik duidelijk dat de auto feller is waardoor ik eerder overschakel.
de vitaliser is er gelijk ingezet toen ik de nieuwe auto kocht en ik ervaar dat de auto zuiniger rijdt.

Stel een vraag over dit product

Velden met een * zijn verplicht om in te vullen.

Jouw vraag is verzonden! Bedankt.

We zullen jou zo snel mogelijk voorzien van een antwoord.

Deze website gebruikt cookies om het bezoek te meten, we slaan geen persoonlijke gegevens op.
Accepteer geselecteerde cookies
Beste lezer,

Na bijna 15 jaar heb ik besloten om te gaan stoppen met Heerlijk Water. Ik heb al lange tijd lichamelijke klachten waardoor ik in het werk veel afhankelijk was van anderen wat me veel energie heeft gekost. Afgelopen jaren waren zwaar door enerzijds verhuizing/verbouwing, mantelzorg en overlijden in de familie. En aan de andere kant niet op tijd voldoende rust nemen en te ambitieus geweest. Dat heeft geleid tot een zware burn-out vooral op fysiek niveau. 

Daar ben ik van aan het herstellen en wanneer ik in de loop van volgend jaar voldoende sterk ben ga ik op zoek naar een geschikte opvolger voor Heerlijk Water. 

Voor het bestellen van waterfilterpatronen verwijs ik u door naar: www.aquaphor-waterfilters.be/online-store/Wisselpatronen-c41254210 

Ik heb het werk met heel veel liefde en plezier gedaan en vind het erg jammer. En aan de andere kant gaat er natuurlijk weer een andere deur open en in de toekomst zal ik me gaan bezighouden met het geven van lezingen en retraites voor innerlijke verdieping


Dank voor uw begrip en de fijne samenwerking. 

heart 

Jay Uijttewaal, Heerlijk Water